Kjøpsbetingelser

FIRMA: 

www.RMshop.no levert av Scan Pro interiør AS, Yttersøveien 12, 3274 Larvik
Org.nr: 916 638 760 mva.

Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

PRISER:
Alle priser på RMshop.no er oppgitt i norske kroner og inkluderer 25% moms. I handlevognen ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling.

BETALING:

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Klarna og Vipps.

1. Kort betaling.

Betaling med kort i vår nettbutikk er trygt og sikkert.

Kortbetaling akseptert er Visa og MasterCard. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte.

2. Vipps

Betaling med vipps gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

3. Delbetaling

Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible betalingsløsninger på betalingssiden. Passer det ikke å betale alt nå? Null stress. Søk om finansiering slik at du kan få alt du vil ha nå og betale for det over tid.

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt søke om en Klarna delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Klarna, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling:

Klarna hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Klarna kundeservice via https://www.klarna.com/no/kundeservice/

MOTTATTE ORDRE BLIR SENDT FRA RMshop.no SAMME DAG OG SENEST INNEN 24 TIMER.
Ved bestilling, godtar du automatisk vår ordrebekreftelse samt betingelser. Du vil rett etter gjennomført kjøp motta en ordrebekreftelse. Viktig at du sjekker opp at du får denne bekreftelse pr e-post, da det bekreftelse på at du har fullført din ordre. Det hender noen ganger at ordrebekreftelsen kan havne i spam/søppelmappen – sjekk denne hvis du ikke får din ordrebekreftelse Skulle du ikke motta noe så ring oss på tlf.: 33 33 12 12 eller send email til: salg@RMshop.no

FRAKT I NORGE
Små og mellomstore ordre sendes med Posten. Møbler sendes vi med speditør til rimeligst mulig pris.
RMshop.no har fast fraktpris på kr. 99,- på ordre under kr. 2.000,-
Ordre over kr. 2.000,- sendes fraktfritt (gjelder ikke speil, møbler, Svalbard og utland). Se mer fraktinformasjon her: Frakt hos RMshop

Ved forsendelse utenfor Norge, kontakt kundeservice på salg@RMshop.no eller telefon +47-33 33 88 88

LEVERING
RMshop.no ekspederer din ordre mandag-lørdag innen 24 timer etter mottagelse, søndag og eller helligdager ekspederes første virkedag.
Lagerstatus oppdateres til en hver tid i vår nettbutikken, skulle det mot formodning skje noe i vår logistikk som gjør at varene likevel er utsolgt – vil kontakte deg slik at du har mulighet for å annullere eller endre din ordre.
Alle ordre med unntak av speil og møbler over maks str. sendes med Posten – dette sendes på rimeligst måte med transportør etter nærmere avtale med deg.

Hentemelding sendes både pr. e-post og sms, derfor viktig at du er nøyaktig ved registering av e-post og mobilnr ved bestilling.
Hentemeldinger på papir blir ikke sendt pr post, så bortsett ifra ved eventuell teknisk feil. Du kan skrive henteseddel mottatt pr e-post og ta med deg på postkontoret ved henting av sendingen, eller benytte tilsendt sms.

ORDRE
Mottatt ordre er bindene. Falske ordrer vil bli politianmeldt. Svindel og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt.

PRODUKTER
RMshop.no tar forbehold om at farger kan avvike noe fra foto. Det oppfordres til at du sjekker mål på produktene før bestilling, da det er ofte vanskelig å oppfatte størrelsen ved kun å se på bildet. Vi tar forbehold om trykkfeil. Det gjøres oppmerksom på at RMshop.no har copyright på alle bilder og materiell i nettbutikken, eventuelt bruk av dette må avklares skriftlig med salg@RMshop.no

UAVHENTEDE PAKKER PÅ POSTEN BLIR BELASTET MED ET GEBYR PÅ KR. 500,-
Dersom kjøper ikke henter ut pakken som er bestilt, er ikke kravene i henhold til Angrerettloven ikke oppfylt.
Kjøper vil da bli belastet med kr 500,- for tur/retur frakt og ekspedisjonsgebyr.
Har vi hatt ekstra omkostninger pga at pakken er stor, vil gebyret øke deretter.
Etter 14 dagers betalingsfrist oversendes kravet til vårt inkassobyrå uten videre varsel.

SKADEDE VARER OG REKLAMASJONRETT
Alle varer som sendes fra RMshop.no er kontrollert for eventuelle feil og mangler før forsendelse. Når du mottar din ordre er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter.
Dersom det har oppstått skader på varen/e ta omgående kontakt med oss på salg@RMshop.no eller telefon 33 33 88 88 for videre instruksjoner. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Møbler, speil og annet som leveres med transportør må kontrolleres nøye i forhold til eventuell skade på emballasje. Ved fraktskade må dette påføres fraktbrev og du må få kopi, alternativt fotografere fraktbrevet.  Dersom dette ikke gjøres og det er skade på varen erstattes ikke dette hverken av speditør eller RMshop.no.

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

ANGREFRIST 
RMshop.no ønsker kun fornøyde kunder. Så skulle du angre på kjøpet eller ønske å bytte i noe annet, kan du returnere varen/e innen 14 dager, uten å begrunne returårsaken.

Varen som returneres skal være ubrukt, hel og i den stand den ble mottatt i, og returneres i originalemballasje.
Så snart vi har mottatt din returpakke krediteres beløpet for de varene som er returnert. Husk å vedlegge kontonummer for tilbakeføring av tilgodehavende. Retur til oss kan ta lengre tid en serviceavtalen vi har med Posten på utsendelser av ordre. Du vil motta en sms eller e-post så snart returen er behandlet hos oss.

Returemballasje og returomkostninger dekkes av kunde.

Vi tar ikke imot pakker som sendes oss i postoppkrav.

Spesialbestilte varer, salgsvarer og metervarer tas ikke i retur.


Husk å fylle ut angrerettskjema som du finner her: 

angrerett-skjema-RMshop.no_-1

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.